Rust x64

Патч Rust x64 2524>2546

  • Added team chat.
  • Added chat pop-up menu when clicking a chat message.
  • Added chat muting.
  • Added "mutelist", "unmute" and "unmuteall" console commands.
  • Added Hover Loot, default keybind is hold H.
  • Can now hold down on the Give, Take and Drink buttons to automatically transfer water.
  • Added new map marker for multiple vending machines in close proximity
  • Added teleportlos admin console command to teleport along the line of sight
  • Can open debug log file from console screen
  • Added in game report system (halloween patch)
  • Added notification system on main menu
  • Added Medium Battery
  • Added "rWm/Rust Watt Minutes" energy storage system
  • Added manual Depth of Field mode
  • Fixed the delay before firing the second shot with each new bow.
  • It is no longer possible to accidentally drop an item in the space between your inventory and your belt.
  • Fixed several ways in which the chat window could get stuck open, without input, leaving you unable to move or chat.
  • Improved reliability of tree harvesting mini-game
  • Fixed hot air balloon parenting exploit
  • Fixed late entity pop in when moving very fast
  • Fixed minicopters floating in the air if the ground they were resting on was destroyed
  • Fixed horses floating in the air if the ground they were resting on was destroyed
  • Increased horse frame budget from 0.334ms to 1ms (smoother horses)
  • Fixed Cargoship hull interior culling on low object quality
  • Fixed missing dune meshes at the water well
  • Fixed small refinery placement on ice, rocks and uneven surfaces
  • Fixed deploying on Cargoship rudder
  • Fixed compound awning culling
  • Loot actions are now queued so that items are looted one after another, instead of simultaneously.
  • You can now right click an inventory item to move it to your belt.
  • You can now drag items directly into/between locker slots without having to swap sets first.
  • Added clothing icon to locker clothing slots.
  • Extensive rework of monument LODs
  • Campfire flames and smoke now move directly upward, even if placed on a slope.
  • Large furnace can be placed on world layer (rocks)
  • Small water catchers can now be placed on construction
  • Добавлено меню отправки жалобы на F7
  • Добавлена консольная команда "reportplayer <steamid>"
  • Добавлена консольная команда "quickcraftdelay" (меняет задержку обновления списка предметов в меню быстрого крафта)
  • Одежда теперь может быть размещена в быстрых слотах и надета прямо оттуда нажатием клавиши, соответствующей этому слоту
  • Добавлен хэллоуинский контент
  • Лошади теперь имеют собственное здоровье и скорость, в зависти от породы.
  • Теперь у лошадей есть информационная панель, в которой отображены все характеристики, а также слоты для экипировки.
  • Добавлено два вида брони для лошадей: деревянная и из дорожных знаков. При установке они повышают защиту как самого коня, так и наездника, однако имеется и негативный эффект: снижается скорость передвижения.
  • Добавлено два вида подков для лошадей, которые повышают скорость передвижения.
  • Добавлена катушка Теслы.
  • Добавлен индикатор направления тока в проводах. Он активен при наличии авторизации в шкафу и предмете для установки проводов в руках.
  • Для проводов добавлена текстура и карта нормали.
  • Повышена скорость стрельбы Spas-12.
  • Понижена скорость стрельбы M92.
  • Теперь в городе бандитов можно купить M39.
  • В городе бандитов удалена продажа L96.
  • Для патронов от дробовика повышен урон и точность, но понижена дальность.
  • Самодельный прицел теперь изначально изучен.
  • Добавлена информация о каждом виде патронов при нажатии в инвентаре.
  • Теперь на карте можно ставить метки нажатием ПКМ. Метка появляется на карте и компасе. Также она сохранится при выходе из игры и будет отображаться у всех игроков в отряде, если вы лидер отряда.
  • Теперь на карте отображается последнее место смерти.
  • Сделан новый экран смерти. Теперь на нем отображается карта, на которой отмечены все спальники, место смерти и игроки в команде.
  • В настройках экрана добавлен выбор режима экрана и смена лимита FPS.
  • Теперь в инвентаре можно поворачивать модель своего персонажа.
  • Добавлены закладки в меню крафта. Теперь добавленные в закладки предметы отображаются выше остальных в быстром крафте и имеют отдельную категорию в полном меню.
  • В меню быстрого крафта добавлена задержка в 0.75 секунд от случайных нажатий.
  • Нажатием ПКМ на предмет в очереди крафта перемещает его в начало очереди.
  • При нажатии ПКМ на предмет в меню быстрого крафта удаляет его из очереди крафта.
  • При нажатии СКМ на предмет в меню быстрого крафта добавляет 5 таких в очередь крафта.
  • Электроника вынесена в отдельную категорию в меню крафта.
  • ПКМ на строке разделения предмета в инвентаре открывает ввод определенного количества для отделения.
  • Shift+СКМ на предмете разделяет его на три равные части.
  • СКМ/Shift+СКМ на строке разделения предмета в инвентаре устанавливает количество на половину/треть.
  • Теперь при ошибке починки предмета выходит сообщение в чат с описанием этой ошибки.
  • Добавлено два новых бинда: выкинуть один активный предмет и выкинуть стак. Стандартных клавиш для этих действий нет, их необходимо установить в настройках вручную.
  • С нефтяных вышек удален переработчик, военные и элитные ящики теперь могут быть найдены только за закрытыми дверьми, немного понижено количество лута.
  • Улучшения звука: новые шаги медведя, звук нажимной панели, снижена громкость лопастей вертолета.
  • Для админов улучшен режим бессмертия: отключена радиация, отключено снижение уровня воды и еды.
  • Для админов добавлены консольные команды: refillvitasl и heal.
  • Для создателей видео добавлено две новых переменных: headlerp, headlerp_inertia и grass.distance.
  • Повышены рейты экскаватора. Теперь добывает 5000 камея, 750 серы или 2000 металла. Было 3000, 500 и 1500 соответственно.
  • Исправлено несколько эксплоитов.
  • Верхняя турель Bradley теперь может стрелять.
  • Unity 2019.2.0f1
  • Players are automatically authed to placed cupboards
  • Benchmark mode fixes
  • Added powerline wires to Monument Puzzles
  • Added an in-game Screen options menu for resolution, fullscreen and vsync settings
  • Client is now using IL2CPP instead of Mono
  • Server is available as IL2CPP version on the "release-il2cpp" branch
  • World generation is now server authoritative (faster load times, more robust)
  • Added doppler shift to some sounds
  • Added texture streaming
  • Added Transport Helicopter
  • Added Horse Leading
  • Added Fuel Generator
  • Fixed steam refresh overlay not closing after opening bag
  • Fixed possible exception when retrieving market prices
  • ServerInfo will retry multiple times if failed to get info
  • ServerInfo will fail gracefully if failed to get info after multiple attempts
  • Fixed titles getting cut off in pie menu
  • Fixed loading screen cancel button being 1 pixel smaller than the bar to its left
  • Fixed steam friend inconsistencies
  • Fixed unexpected palm trees behavior when helicopters would fly over
  • Player map position now updates correctly when injured
  • Fixed erratic map scrolling when using the left mouse button to drag
  • Hotspot visuals now get cleaned up correctly when ent-killing
  • Disabling the UI no longer allows you to see through smoke effects
  • Can no longer spam drink back to full health
  • Completing a tutorial achievement will no longer mark the whole tutorial as complete temporarily
  • Fixed item icon staying on screen if inventory is closed while dragging
  • Fixed High External Gates not playing SFX correctly
  • Fixed compound sometimes spawning underwater
  • Fixed exploit using water projectile penetration
  • Fixed snapback issues when dismounting while moving fast
  • Fixed swimming slightly under the waves not showing underwater properly
  • Fixed crashes on AMD Phenom
  • Fixed swamp fog too bright at night
  • Fixed lighting on some particles (e.g. helicopter damage smoke)
  • Fixed NRE on ent kill cargo ship
  • Game log is written to output_log.txt in the game install folder again
  • Fixed deflated HAB having inflated collision and wrecking minicopters
  • Fixed rendering TopBunnies UI element all the time
  • Optimized Notices UI layout
  • Neatened up Notices UI
  • Tweaked "new content" label on main menu
  • The map now re-focuses on the player's position when injured
  • The console input field now auto-focuses when opening or changing tabs.
  • Max value of gc.buffer is now 4096 instead of 2048
  • Log warning when doing emergency garbage collection
  • Enabled crunch texture compression on workshop skin bundles
  • Performance text no longer updates when nothing changed (avoids GC)
  • Performance text always prints GC counter for one second after GC runs
  • Simplified "perf" convar (1=FPS, 2=frame time, 3=memory, 4=ping, 5=everything)
  • Debug Camera: R resets the camera
  • Debug Camera: Q/E move the camera vertically
  • Debug Camera: Z/C and +/- control zoom
  • Debug Camera: Arrow keys control roll
  • Debug Camera: Disabled inventory and crafting menus when in debug camera
  • Debug Camera: Disabled vehicle controls when in debug camera
  • Debug Camera: Disabled noclip control when in debug camera
  • Debug Camera: Added debugcamera_save and debugcamera_load (multiple save names are supported)
  • Debug Camera: Added debugcamera_autosave and debugcamera_autoload
  • Debug Camera: Added camzoomlerp (likecamlerp but for zoom)
  • Small maps have large monuments again (excluding launch site and excavator)
  • Updated NPC helicopter sounds
  • Reduced texture memory footprint (by ~1 GB) via texture streaming
  • Reduced mesh memory footprint (by ~700 MB) via model optimizations
  • Improved TSSAA and motion blur quality on vegetation and cloth affected by wind
  • Optimized high-quality shadow mode = 2, now 25% faster
  • Added new very-high-quality shadow mode = 3
  • Pressure pads can now be hidden under rugs
  • Pressure pads generate a small amount of electricity when stepped on
  • Grenades have a more predictable landing position
  • F1 grenades have a fuse length of 3 instead of 3.5
  • Rocket Launcher need T2 WB( Instead of T3 )
  • HV Rockets need T2 WB( Instead of T3 )
  • Autoturrets never miss more than 3 shots in a row
  • Autoturrets now make use of the electricity system
  • Removed Vulkan graphics API
  • Removed Linux client
  • Added force triggers (excavator belts)
  • Added terrain anti hack protection
  • Added Excavator monument
  • Fixed binds not working with "cinematic_play" and "cinematic_stop"
  • Fixed "monuments" console command being abused to find caves
  • Fixed weapon reload issues at extremely low FPS
  • Fixed RF Broadcaster being placed through walls
  • Fixed being stuck when dismounting helicopter on top of Compound buildings
  • Fixed accidentally pressing "Create Team" while dropping items on low resolutions
  • Fixed text overflow on team dock when players have long names
  • Fixed team member map font being unreadable
  • Fixed large furnace placement under the terrain
  • Fixed scope overlay being extremely small on larger screen resolutions
  • Fixed misclicking accept would reject the team invite
  • Fixed hunters jacket skin being black
  • Fixed some volumetrics not disappearing during day time
  • Fixed broken train cart coal material on powerplant monument
  • Fixed some materials turning black on lowest shader levels in powerplant monument
  • Fixed duplicate networkable objects (e.g. doors) when playing demos
  • Fixed passengers being able to access minicopter fuel
  • Fixed horses eating too much food at hitching posts
  • Optimized some server side player packet verifications
  • Entity parenting triggers now support compound triggers and exclusion zones (excavator arm)
  • Removed large monuments and mountains on smaller maps (now limited to 3500 world size or larger)
  • Barren now has harbors, oil rigs and water wells
  • Barren prefab mountains no longer spawn in the desert
  • Allow deployables to be placed under Water barrel
  • Increased the cost of lowgrade at Compound
  • Increased server browser timeout limit to 90 seconds
  • Hapis Island fixes and tweaks
  • Optimized server-side water buoyancy
  • Optimized terrain shader
  • Исправлен размер прицела на больших разрешениях.
  • Исправлен мелкий шрифт у имён тиммейтов на карте.
  • Лучше отображается текст длинных никнеймов в команде.
  • Лошади восстанавливают выносливость до полного значения во время еды.
  • Исправлена возможность доступа пассажира на коптере к топливному баку.
  • Исправлена серверная ошибка с ракетными турелями.
  • Новые эмоции (Любовь и счастье).
  • Added cinematic animations for video creation
  • Added player tick rate convars to the server
  • Added Streamer mode to options menu
  • Added new horse model and breeds
  • Added Hitch-Trough deployable
  • Added Minicopter fuel gauge
  • Added Minicopter pilot IK
  • Added 'hattip' gesture
  • Added a bunch of secret achievements
  • Fixed exploit to stack foundation steps
  • Fixed swamp fog too bright at night
  • Fixed water purifier disappearing after going out of network range
  • Fixed misclicking accept would reject the team invite
  • Fixed Rustige Egg not taking splash damage
  • Fixed being able to pick up sam site when it contained ammo
  • Optimized distant tree networking (client memory savings)
  • Optimized physics queries by removing collider batching entirely (previously disabled)
  • Optimized all entity queries
  • Optimized buoyancy physics transform sync
  • Optimized server player updates and transform sync
  • Optimized server packet handling
  • Optimized client inventory update
  • Optimized monument memory use
  • Optimized ocean wave foam rendering
  • Optimized gpu-side wave simulation for rendering
  • Optimized cpu-side wave simulation for buoyancy
  • Horses require far less food
  • Enabled skin unloading by default for everybody
  • Enabled the new multibox pruning broadphase algorithm for the physics system
  • Added 'gesture' console command
  • Fixed 'Ride Horse' being visible when someone is already on the horse
  • Improved network interpolation time offset calculation
  • Optimized the AI sensory system
  • Added skin memory usage to print_loaded_skins
  • Optimized the vending machine world UI (also affects the new Chippy arcade)
  • Прибрежные волны теперь они идут к берегу, а не от него.
  • Добавлен игровой автомат.
  • Скины бетонных баррикад и мешков с песком снова работают.
  • Небольшие улучшение пользовательского интерфейса.
  • Исправлена ошибка, когда карьеры добывали не те ресурсы.
  • Исправлены некоторые эксплойты.
  • Исправлена работа скинов.
  • Мелкие фиксы.
Сверху