Dev-блог 193

  • 4,578
  • 0
Rust_Devblog_193_0.jpg

New arrows, base damage visuals, trees, pants and more.

New Arrow Types
I've added a couple new arrow types to the game: Bone and Fire.

Bone arrows travel slightly slower and do less damage, but are way, way, waaay easier to hit people with. Their bounding box is 3x that of a regular arrow. These are a default blueprint.

Rust_Devblog_193_1.png
Rust_Devblog_193_2.png

Fire arrows are a bit of a disaster right now, so please understand that this implementation is a 'first pass'. The visual effects are kind of crappy, and they don't work exactly how I wanted them to. You were supposed to have to dip the drawn arrow into a lit campfire to ignite it, but due to a bunch of issues this wasn't possible. For now they're always just magically lit. They too are a bit easier to hit targets with, and deal 20 fire splash damage in a 2m radius of their impact point. They...

Dev-блог 192

  • 4,005
  • 0
Rust_Devblog_192_0.jpg

Небольшое обновление после каникул: рождественский квест с подарками завершен, произведён глобальный вайп и началась работа над новыми деревьями.

Tree & Foliage Revamp
Как некоторые из вас, возможно, заметили, прочитав мои загадочные коммиты, я пытался сделать новую пихту. У нас были некоторые обсуждения о состоянии деревьев в Rust и решили, что пора бы их улучшить. Цель состоит в том, чтобы заменить старые деревья, которые были сделаны быстро. Это связано с двумя основными преимуществами: мы можем сделать рубку деревьев более интересной, позволяя игрокам срубить дерево, оставив только пень.
Во-вторых, старые деревья были неоптимизированы. Я провел несколько тестов в течение рождественского периода, и мне удалось сократить количество просчётов примерно на 40-50% и сократить количество прорисовок модели дерева. Это означает, что это позволит нам либо увеличить плотность деревьев, либо сохранить его в текущем состоянии и...

Dev-блог 191

  • 4,880
  • 0
Rust_Devblog_191_0.jpg

Ho-ho... no! Before he was murdered, Santa delivered some treats: weapon admire animations, night-time changes, a new flashlight, flares and more. This is it for us for 2017, we'll see you next year. Happy holidays!

Weapon Admire Animations
Thanks to Alex Webster's hard work over the past month, we now have a nearly complete set of weapon admire animations. You can press the examine key to take a look at your weapon and/or skins. Default key is 'N', though you may have to bind it manually in the options menu.

Rust_Devblog_191_1.jpg

Rust_Devblog_191_2.png
[/CENTER]

Rust_Devblog_191_3.jpg
[/CENTER]

Upkeep Changes
I took a peek at a few bases and noticed that their upkeep costs were slightly higher than predicted. I've made a few changes to address this.

Tier 2/3 upkeep costs have been increased by 50 blocks respectively...

Dev-блог 190

  • 5,031
  • 0
Rust_DevBlog_190_0.jpg

Season's beatings! Xmas has arrived in Rust.

Christmas Event
Merry Christmas and Happy Holidays to everyone! The Christmas Event is now live! If you've been playing Rust for a while, you know what this means. If you haven't, here's what you can expect:

Every once in a while you will hear the sound of jingle bells. Run outside and look for a gift! Two gifts are spawned per player, in a radius of about 40m from where you are standing. Run up and bash it open to receive your Christmas presents. They come in three sizes: small, medium, and large. If you have enough small presents stashed, you can "trade up" to a medium. If you choose to unwrap a present, the contents in each will vary. I won't blow the surprise here, but you'll find a mix of resources, weapons, and candy. Some players may receive coal for being terrible human beings.

Rust_DevBlog_190_1.png

Some notable...

Инструкция Hurtworld - как играть по сети в мультиплеер

  • 88,981
  • 0
header.jpg

Hurtworld - это хардкорный многопользовательский шутер с уклоном на глубокую систему выживания, которая не становится тривиальной после обеспечения базовых потребностей. Те чувства, когда ты пытаешься развести костер, чтобы не замерзнуть насмерть, или спасаешься бегством от враждебных существ, и определяют этот жанр. Осознание того, что вы сумели справиться со всеми вызовами и освоиться в этом мире, прекрасно. Но что вы сделаете после?

Hurtworld побуждает вас покинуть зону комфорта ради ресурсов, лучшей добычи и технологий. Там вы столкнетесь с более опасными существами, суровой средой и новыми трудностями, преодоление которых требует должного снаряжения и умений. Ограничитесь ли вы костром, луком и стрелами, или решите отправиться вглубь карты в поисках автомобильных деталей и лучшего вооружения?
Эта игра создана для стремительного PVP и PVE, где все упирается в ваши умения и опыт...

Dev-блог 189

  • 4,687
  • 0
Rust_DevBlog_189_0.jpg
Major changes incoming: Building 3.0, base upkeep, two new radtowns, procgen improvements, Hapis Island updates, and more. This patch wipes servers and blueprints. Enjoy!

Building 3.0
The new building system is in! Here's what you need to know:

  • Foundations can now be placed at a half height offset
  • Added half height walls
  • Fixed various wall stacking exploits
  • Roofs occupy wall sockets and can no longer be used as honeycombs
  • Building privilege is emitted by the entire building
  • There can only be one tool cupboard per building
The team over at Rustafied have made a pretty nice introduction video about it all.

Building Upkeep
Alright, I finished it. We used to have it so that as long as a door was opened, your base would not decay for days. This had a few problems associated with it.

First, nothing ever decayed, because even if you lived somewhere near...
Сверху