Dev-блог 182

  • 3,915
  • 0
Rust_DevBlog_182_0.jpg

New Player Models
The new player models are finally going in this week. We had a couple of nasty issues related to how the build server dealt with some of the changed files which accounted for the delay (and several subtracted merges). All those issues are now resolved so I've been able to chase down some of the smaller issues before this week's patch.

We've introduced a much greater number of face variations than previously, and as a result you'll have your race re-rolled. This might mean you stay exactly the same (albeit with a new face), but I'd guess most people will experience a switch around. Gender will stay the same.

Rust_DevBlog_182_1.jpg

The bodies have also recieved a pass, although it's less of a change than the faces (same rig, so there's not a not of wiggle room in the proportions). It's primarily a texture pass to take advantage of Diogo's recent shader...

Dev-блог 181

  • 4,689
  • 0
Rust_DevBlog_181_0.jpg

Map Additions
Now that the map is default, I feel like we have a bit more freedom to upgrade it as it's not classified as a piece of paper. Earlier this week I fixed the Vending Machine tooltips, so that if a blueprint was being sold/bought it would display (BP) next to it instead of just the item name, which was kind of misleading.

While players can not currently draw on maps, this feature is enabled for mods, so they can add images to it to support their gameplay. A bug where these 'drawings' would persist across game sessions was fixed.

Speaking of mods, I added a little bit of extra support for drawing a radius of any color on the map. This should help with gamemodes like Battle Royale, where they want to draw the radiation radius.

Also, if you've ever had a hard time describing where something on the map was to a friend you should be happy with this next change. I've added a grid, with coodinates...

Dev-блог 180

  • 3,817
  • 0
Rust_DevBlog_180_00.jpg

Blueprints 3.0
We, along with everyone else, were unhappy with the state of the game in terms of how easy it was to get top end gear and how little reason to stick around and play there was after you were killed. This has all been changed. The very first iteration of the return of blueprints is now in game.

I'd like to start off by saying that this is in no way feature complete. It's probably completely unbalanced, and there may be certain oversights that have completely broken the game and will require patches over the weekend. Anything you see is not set in stone, especially if it is obviously screwed up, so please don't say we're such morons for making item X cost 90,000 scrap: it's probably a bug or oversight.

We're going to get through this together. Lots will change. Don't be surprised if there is a BP wipe in a month or two, once we get everything straightened out and finalized. With all that...

Dev-блог 179

  • 13,876
  • 0
Rust_DevBlog_179_0.jpg

Прогресс
На этой неделе я довольно много времени уделял новой системе, которая выйдет 5 октября, вместе с глобальным вайпом.

Во-первых, по началу все предметы заблокированы, кроме чертежей, костра, копей и прочего. Вам нужно будет получить чертеж, чтобы разблокировать предмет для крафта. И как это сделать? Есть один путь - исследовательский стол. Вы бросаете в него заблокированный предмет и металлолом, после чего создается чертеж предмета, который можно будет изучить. В новой системе не будет шанса выпадения чертежа, просто чистая стоимость. Все чертежи можно продавать а магазине. Фактически, я потратил большую часть времени на то, чтобы торговые автоматы работали с этой системой. При поиске предметов, в меню администратора, нажмите маленький значок рядом с выбранным товаром (если возможно) и теперь можно продавать/покупать чертеж предмета.

Rust_DevBlog_179_1.png
...​

Dev-блог 178

  • 3,689
  • 0
Rust_DevBlog_178_0.jpg

Стулья
Как вы помните, на прошлой неделе было обнаружено куча эксплойтов со стульями. За неделю мне удалось разобраться во всех багах и теперь вы сможете сидеть на стуле, получая комфорт в 100%. Это выглядит довольно круто с группой людей, сидячих за столом, прям как roleplay режим.

Rust_DevBlog_178_1.jpg

Rust_DevBlog_178_2.jpg

Честно говоря, я не собирался вкладывать в это много работы, но мне просто пришлось этим заняться. Может показаться, что добавление стула - это смешная вещь, над чем можно работать, но с помощью этой функции мы сможем пойти еще дальше.

Тест транспортных средств
Позвольте мне начать с этого:
  • Машина недоступна на классических серверах.
  • Я не знаю, когда мы введем ее в игру.
  • Машина требует баланса.

Я не смог устоять перед созданием транспортного средства. А все началось со стула... Как только...

Dev-блог 177

  • 3,772
  • 0
Rust_Devblog_177_0.jpg

Стул
Многие игроки жаловались на то что нету никакого прогресса в игре. Поэтому я решился обратиться к roadmap. Каждые 3 часа сидения на стуле вы будете уменьшать время крафта на 1 секунду.

Rust_Devblog_177_1.png

Rust_Devblog_177_2.png

Ну а если серьезно, я провел несколько часов на этой неделе и сделал небольшую работу, которая поможет нам в будущем сделать автомобили.

P.S. На данный момент мы отключили эту функцию, потому что было выявлено много эксплойтов.

Информационная панель
Я добавил некоторые подсказки к информационным панелям, которые должны помочь новым игрокам понять, что обозначает та или иная статистика. Я также исправил странную ошибку, когда подсказки иногда застревают.

Rust_Devblog_177_3.png

Rust_Devblog_177_4.png

Rust_Devblog_177_5.png

Фикс...
Сверху